Dogubayazit - Reisverslag uit Doğubayazıt, Turkije van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu Dogubayazit - Reisverslag uit Doğubayazıt, Turkije van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu

Dogubayazit

Door: Rowan Podzimek

Blijf op de hoogte en volg Rowan

02 December 2011 | Turkije, Doğubayazıt

Een paar dagen in Ankara gebleven om mn visa te regelen, en na de eerste 3 dagen alsnog niet zo heel veel verder gekomen. Ik wilde naar de Ir. ambassade maar die was al dicht dus ik probeerde de Pakistaanse en de Indiase. Voor India had ik een vliegticket het land IN, een vliegticket het land UIT en een hotelboekeing nodig. Wat ik natuurlijk niet had. Voor Pakistan was het nieuws dat er geen mogelijkheid is om het visum in Turkije te krijgen als je geen Turk bent. Hmmmmmmmmm. Verder dacht ik dat de Ir. ambassade op donderdag en vrijdag dicht zou zijn vanwege weekend, dus ik nam de bus naar Goreme in Cappadocia, wowzers wat is dat mooi! De eerste dag dat ik daar was door Love valley gemountainbiked, en die avond een Braziliaan en een Colombiaanse ontmoet die in Londen studeren. De dag daarop was ik met hun gaan mountainbiken, weer door Love Valley en ook naar Pigeon Valley. Was echt ontzettend gaaf maar ook erg koud!

Toen ik dus op Zaterdag terugkwam, dacht ik dat de Ir. ambassade open zou zijn, maar dat was niet zo. Zaterdag en zondag was ie gesloten! Dus ik moest zowiezo nog 2 dagen wachten in Ankara voordat ik het kon ophalen. Maar blijkbaar gebeurt alles met een reden want toen ik maandag terugging, ontmoette ik 4 mensen daar, waarvan er 2 ook naar Ir. gaan! Dus ik zit nu met Juan uit Peru en Alessandra uit Italie in Dogubayazit, vlakbij de grens. Morgen steken we hem over!

Verder in Ankara 2 Deutsche Madchen ontmoet die ook relaxt waren, en een stuk of drie keer met ze wezen chillen dus opzich waren de dagen in Ankara niet zo erg, en hoewel iedereen zei dat er weinig te doen was is er hier wel een goed sfeertje. En de mensen hier zijn veel vriendelijker en meer open voor buitenlanders dan in Istanbul (waarschijnlijk omdat er niet zoveel toeristen hier zijn).

Maar omdat ik mn visum voor Pakistan dus waarschijnlijk niet kan krijgen, moet ik mn plannen omgooien. Het plan is nu om na I. de grens met Armenie over te steken en vandaaruit verder te reizen.
Maar natuurlijk: te veel plannen op reis heeft nooit zin ;)

  • 03 December 2011 - 16:12

    Fréderique:

    Wat een prachtige valley, zo zie je maar, op het pad van de reiziger ben je bijna nooit alleen. groet Fréderique

  • 06 December 2011 - 22:32

    Blanka:

    Jij met je Deutsche Madchen.. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Doğubayazıt

Wereldreis!

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2012

Kopenhagen

27 Februari 2012

Riga

02 Februari 2012

Odessa

12 Januari 2012

Gyumri

30 December 2011

IRAN!
Rowan

Liften naar Bangladesh!

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 26690

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 15 Maart 2012

Wereldreis!

Landen bezocht: