Budapest - Brasov - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu Budapest - Brasov - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu

Budapest - Brasov

Door: Rowan Podzimek/Piet Overgoor

Blijf op de hoogte en volg Rowan

18 Oktober 2011 | Roemenië, Boekarest

Nadat we hadden besloten om apart te reizen gingen we allebei onze eigen richting op. We hebben dus allebei ons eigen verhaal. Eerst komt die van Rowan en dan van Piet.

'De eerste nacht heb ik de bus naar Cluj gepakt, waar ik na een helse nacht en een halfuurtje slaap om 7 uur s ochtends aankwam in een stad waar er helemaal niks te doen was, en ik kon pas om 12 uur in het hostel, had geen slaap gehad, en het regende dus dit was tot nu toe de meest vervelende dag van de hele reis voor mij. Die dag dus de hele dag maar een beetje doelloos rondgelopen door Cluj en ik was errug blij toen die dag voorbij was. Volgende morgen even met John from Florida gepraat die zei dat ik naar Timisoara moest gaan want daar was een heel leuk hostel met leuke mensen. Ik had toch geen andere plannen dus heb ik de bus maar naar Timisoara gepakt.
Hier aangekomen zocht ik naar HostelCostel, en na een tijdje vond ik de plaats! Het was een groot landhuis dat 5 vrienden hebben gekocht en omgebouwd hebben tot een hostel. Ze wonen hier zelf ook en waren allemaal heel erg aardig. De eerste avond toen ik daar aankwam al gelijk de Roemeense nationale drank Tuica geproefd, en een heel gezellige avond gehad verder. De dag erna kwam er een Tsjechische meid, Martina, die heel erg aardig was en waarmee ik veel was omgegaan. Die avond had zij gekookt, en iedere avond omstebeurt gekookt en met heel veel mensen gegeten en daarna aan het bier/wijn/tuica. Donderdag en vrijdagavond uitgegaan met Martina, een van de hosteleigenaren en 2 English fella's naar een concert in een bar/club, erg vette muziek! Vervolgens naar een andere bar gegaan en daar Unicum geproefd, niet echt aan te raden.. Vrijdag met alle mensen van het hostel gegeten (in totaal zo een 12 mensen) en daarna weer met veel mensen naar de eerste bar/club van gisteren, dit keer met goede dansmuziek dus lekker losgegaan!
Helaas zaterdag HostelCostel alweer verlaten, en op de bus naar Brasov! Laat aangekomen hier en dus maar de eerste de beste kamer uitgekozen en lekker geslapen :)
Houdoe Piet wil heel graag schrijven dus Pa vedem în curând!'

Haha zeker! Hey allemaal, leuk dat je de tijd neemt om onze verhalen te lezen! Mijn weekje ging ongeveer zo: We kregen dus onze 2e boete van de reis:) en namen daarna afscheid. Podz nam de bus naar Roemenie en ik wou nog eventjes in Budapest blijven. De metro terug naar mn hostel voelde wel heel raar, want de afgelopen 4 weken waren we elke dag samen en dan zit je daar opeens in je eentje in de metro in Budapest. Die middag had ik met een Adam Pohner afgesproken via Couchsurfen (een site waarbij je bij mensen op de bank kan slapen). Het was een hele aardige gast, even oud als ik en wou later misschien ook kok worden. Hij liet me de stad zien en we gingen ergens een biertje drinken. Even later gingen we naar een verjaardag van een vriendin van hem in een cafe en ontmoette ik wat vrienden van hem. Een van hen was Norbert Kiss en we gingen met zn 3en verder naar een super gezellig typisch Hongaars cafe, waar je bier alleen per meter kan bestellen! Het was heel vet om met mensen te zijn die zelf uit de stad komen want dan krijg je de stad pas echt te zien. Als je niemand uit de stad kent zie je alleen de toeristen attracties, maar nu zie je alle leuke verborgen plekjes van de stad! We gingen daarna naar een club en het was nog een leuke avond. De volgende dag ging ik met mn gigantische tas naar Adam en hij kookte een lekker traditioneel Hongaars gerecht voor ons. Norby kwam ook en zei dat we mee moesten komen naar het voetbalveld. Dat was heel grappig; gevoetbald met 15 Hongaren! Ik was mn skills een beetje verleerd, maar door mn lengte kon ik er nog een paar inkoppen! Budapest was super, maar ik moest in 10 dagen in Boekarest zijn dus ging ik op weg naar Cluj-Napoca, Roemenie. Daar ontmoette ik Paul Hincu, een Roemeense student. Hij was heel aardig en hield ook van liften. Hij ging dezelfde dag als ik richting Brasov dus we besloten om samen te gaan liften. In Cluj ging ik die avond met 2 Engelsen naar de bios en daarma met Paul uit. De volgende dag gingen we liften. Ik denk dat Roemenie tot nu toe het beste land is om te liften! Het is hier echt een stuk normaler om te liften; op onze liftspot stonden bijvoorbeeld 5 andere lifters! En we waren binnen 10 minuten weg. We kregen een lift van een hele aardige truckchauffeur die kippen vervoerde. Aangekomen in Brasov had ik afgesproken met Roland Hess via Couchsurfen. Ik kon niet bij hem pitten, maar hij zei dat het bij een vriendin van hem kon, Bianca. Ze was heel aardig en woonde al alleen op haar 16e! Die avond gingen we met Roland, Bianca en wat vrienden van hun naar een hardrock/metal concert. Dat was echt heel vet om een keer mee te maken! Ik ben nog nooit bij zo'n concert geweest; allemaal headbangende gasten en meisjes, en bij elk nummer een gigantische moshpit. De volgende dag ging ik met Roland naar zijn dorpje; St. Georghe. Liften is hier sneller dan de trein dus we gingen samen liften. We stonden 20 minuten te wachten, en tegenwoordig is het hier behoorlijk koud! Een week geleden zwommen we nog in een meertje met 25'C zon en nu vriest het 's nachts gewoon. Na 20 minuten in de kou begin je dan te denken van shit hadden we maar de trein genomen! Er stopte een truck en ik kon mn ogen niet geloven; het was dezelfde truckchauffeur die me gister een lift had gegevan naar Brasov! Wat een toeval. Hij reed ons een stukje en een andere auto bracht ons in St.Georghe. Ik kon niet bij Roland slapen dus via via belde een vriend een andere vriend. Roland vertrouwde het voor geen meter, maar ik wou wel graag een dak boven mn hoofd want het zou 8 graden gaan vriezen. We gingen met wat jongens naar die gast toe en hij heette Csaba. Ik vertrouwde hem wel en hij woonde samen met zn pa, dus dat zat wel goed. We gingen met Roland, Csaba en nog een hele groep Roemenen naar een cafe en daarna naar een Dubstep feest. Het was een super vette avond en Csaba bleek een hele aardige jongen te zijn. De volgende dag hoorde ik dat Podz in Brasov was. Brasov was best dichtbij dus waarom wachten tot Boekarest als we elkaar die avond al konden zien! Csaba moest ook naar Brasov dus we gingen samen liften. Eenmaal in Brasov meette ik Podz en het was goed om hem weer te zien. Er volgde een diarree aan verhalen en het was heel leuk om zijn avonturen te horen! Morgen gaan we richting Boekarest met de bus. Het begint nu wel heel koud te worden dus liften is dan niet zo heel fijn meer. Wolf komt morgen met het vliegtuig aan dus zijn we met zn 3en voor een paar daagjes! Hartstikke leuk dat je onze verhalen volgt, en we schrijven over een weekje wel weer!

  • 19 Oktober 2011 - 01:10

    Fréderique:

    Hi jongens, goed om jullie verhalen weer te lezen, en goed om weer samen verder te gaan. Vanuit New York wens ik jullie weer een goed vervolg. Fredje.

  • 19 Oktober 2011 - 01:24

    Zus Wiwy:

    Trots op je broertje! Ik mis je wel hoor!

  • 24 Oktober 2011 - 15:16

    Opa Toon:

    Hallo Piet, ik ben blij met je reisverslagen iedere keer. En ik hoop dat je er nog veel zal plaatsten. De hartelijke groeten ook van oma en we houden contact. Groeten, opa Toon (en Floor).

  • 05 November 2011 - 22:08

    Roel:

    Awesome hoor, je reis! Ik ga je vanaf nu volgen. Hoop dat alles je goed gaat en dat je iig genoeg goede mensen ontmoet, maar die zijn ingelukkig in het merendeel:) Je hebt iig genoeg verhalen voor in de koreg als je terug komt. Safe Travels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Wereldreis!

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2012

Kopenhagen

27 Februari 2012

Riga

02 Februari 2012

Odessa

12 Januari 2012

Gyumri

30 December 2011

IRAN!
Rowan

Liften naar Bangladesh!

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 26690

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 15 Maart 2012

Wereldreis!

Landen bezocht: