Berlijn - Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu Berlijn - Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu

Berlijn - Praag

Door: Rowan Podzimek

Blijf op de hoogte en volg Rowan

27 September 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Toen Piet terug naar Nederland was, had Rowan besloten om maar een paar nachten in Lette"m sleep te blijven, omdat het toch een fijne plek was en ook niet te duur. Uiteindelijk toch een goede keuze want er zaten een heleboel awesome mensen in het hostel, waaronder twee Zweedse meisjes waarmee heel veel gechilld en gelachen werd, en een nieuw Zeelandse gast die ook relaxed was. Uit eten geweest met de Zweedse meisjes en ook nog een avondje uitgegaan, naar East Side Gallery gegaan en overdatumme sinasappels gegooid, lachen man!
Vrijdag met de S-Bahn naar Schonefeld Airport gegaan om Piet weer op te halen, feeeest!! Snel nog evennaar het hostel gegaan om wat op te frissen en om 12 uur hadden we met Rosina en Zala afgesproken in een Berlijnse club 'Festsaal Kreuzberg', waar we uiteindelijk 3 uur (!) te laat aankwamen, maar alsnog een zeer vette avond gehad, alles goed gemaakt, en gefeest tot het licht werd!
Na ongeveer doorgehaald te hebben liepen we richting een park om daar even wat te chillen, en na een meesterwerk te hebben gemaakt op de muur werden we lastiggevallen door de Polizei en zijn nu berucht in Berlijn..
Omdat we toch wel redelijk moe waren van de feestnacht besloten we maar vroeg te gaan slapen, en dit was ook gelijk de laatste nacht in Lette'm Sleep. Na een ontbijtje namen we wederom de S-Bahn naar Schonefeld, maar dit keer niet om een vliegtuig te nemen maar om te gaan liften! Hoewel het niet zo lekker ging als gehoopt, en we uiteindelijk besloten hadden om maar een taxi te nemen, omdat we anders nooit van die plek afkwamen, stapten we een halfuur ofzo later uit op het benzinestation op de weg naar Praag. Vanaf hier hadden we zo een lift naar Dresden met twee grieten, waarvan er eentje iets was, en die ons iets van 50 km voor Dresden hadden afgezet. Daar kochten we een bakje pinda's, waarvan we dachten dat het wel eens ons avondeten zou kunnen worden, en na een tijdje wachten stopte er een Vietnamees voor ons die erg slecht Duits en geen Engels kon. Desondanks bracht ie ons wel een flink stuk weg en hoewel we wel iets langer wouden blijven zitten, konden we hem niet verstaan dus stapten we maar uit. Het werd al aardig donker en we wilden niet op dat benzinestation overnachten dus namen we gewoon de eerste de beste lift, die ons naar FUCKING PIRNA bracht... wat een drama!
Een paar huizen, een mcDonalds en 39.000 (ff gegoogled) inwoners, en geen hostel in de buurt. We waren dus gedwongen om onze eerste tent op te zetten in het donker. We liepen het eerste beste bosje in en omdat het al helemal donker was hadden we geeen idee waar we nou eigenlijk waren. We liepen verder het bosje in wat uiteindelijk een flink oerwoud bleek te zijn. We vingen een everzwijn en braadden hem goudbruin. De volgende morgen rond 11 uur wakker geworden, ontbijt gekocht en de tent weer afgebroken en we begonnen weer te liften. Eerst bij het ene benzinestation, toen bij het andere en in totaal iets van 5 uur staan wachten in fckng Pirna en uiteindelijk de slechste lift ooit gekregen waarbij we langs de snelweg werden afgezet. Omdat niemand hier kon stoppen besloten we te gaan lopen:)
Na een flinke hike van zo een paar kilometer namen we maar de bus naar Dresden, waarvan we dachten dat het een klein stadje was, blijken er dus toch maar mooi meer dan een miljoen mensen te wonen! Daar een hostel gezocht en gelukkig konden we in het eerste hostel slapen, en een ontbijt voor 5 euri geregeld, maar uiteindelijk was dat het zeker waar, want daar ontmoetten we Matt, een Amerikaan die toevallig ook naar Praag ging vandaag.. Hij vond ons zo awesome dat ie ons heel graag mee wou nemen :) en ons zelfs helemaal voor het hostel afzette!
Tschuss bis bald!

• 27 September 2011 - 18:51

Nic:

Heey...en waar is dan de foto van het meesterwerk op de muur? ;-)

• 27 September 2011 - 20:55

Dinkerberry:

can peet zo good tehkenen? awesome blog you guys

• 27 September 2011 - 21:03

Wolf:

wegens vereiste politieke correctheid wordt er niet dieper ingegaan op het politie optreden... rowan doet nog is tien jaar boeganan...

• 27 September 2011 - 21:08

Paul "geitenhoeder" :

GHETTIE

• 28 September 2011 - 10:04

Nic:

Kan je een foto niet "like-en"?

• 01 Oktober 2011 - 11:20

Rik, Teun En Mike :

Haaii rowan, leuk verhaal! Vooral dat evertzwijn vonden we erg geloofwaardig...
    Veel plezier en geniet ervan!! We missen je wel vooral met werken!
    Liefs

• 04 Oktober 2011 - 08:38

Lucie:

Hallo jongens, heel veel groeten vanuit IJsland.