Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2

Door: Rowan Podzimek

Blijf op de hoogte en volg Rowan

13 September 2011 | Duitsland, Berlijn

Gisterochtend zijn we vertrokken en nadat We afgezet waren ergens in utrecht vonden we na ongeveer een halfuurtje 2 Duitsers die in hun vakantie in Nederland alleen maar regen hadden gehad en dus maar met de camper teruggingen naar huis. Ze brachten ons naar een benzinestation Hunxe en vandaaruit vonden we een Nederlandse gast die ons op de andere weg richting Berlijn kon zetten. We kwamen aan in bottrop alleen bleek van daaruit HELEMAAL NIEMAND richting Berlijn te gaan. Na ongeveer 2 uur te hebben geprobeerd namen we genoegen met de eerste de beste lift, die naar het noorden ging. Toen hij ons had afgezet en we hem stroopwafels als dank hadden gegeven kregen we gewoon lekker 4 burgers van de BK van hem :). Na die lekker opgegeten te hebben bij de McDonald's namen we het dienblad mee en schreven er 'Hanno' op, omdat Hannover niet paste. Dat was vanaf toen dus onZe reismaat Hanno :D.

Na een tijdje langs de weg te hebben gewacht stopte een auto voor ons die ons een heel eind op weg kon helpen, zelfs tot voorbij Hannover op zo'n 2 uur van Berlijn. Lekker 200km/u over de Deutsche Autobahn met de muziek keihard op was zeker een vette ervaring! Knut, de chauffeur, wilde voor ons regelen dat we konden kamperen op het terrein van een truckstop (we hadden niet voor niks die tent gekocht) maar toen de weg afgesloten was namen we een omweg. Het werd al aardig donker en we dachten al hoe kut het zou zijn om nu nog ergens die tent op te zetten, toen Knut ons ineens aanbood dat we bij hem konden slapen! Na een handsfree telefoontje met zijn vrouw ('sheize!!') konden wegewoom bij hun en Eddie, de hond, blijven slapen, wat natuurlijk super was!!! Nog even in de tuin lopen kletsen en daarna in een heel chill bed geslapen. Eddie maakte ons wakker en na een zeer uitgebreid paasontbijt :), bracht Knut ons een stukje verder. Held van de dag: Knut!

We stonden te wachten en er gebeurde gekke drugsdeals ofZo met 4 campers die om de paar honderd meter stonden te wachten ofzo... Maar na een halfuur wachten liepen we naar de andere kant van het viaduct en vonden daar snel een lift naar Helmstedt. Op die benzineplaats stonden we ongeveer 20 seconden(!) te liften toen een soort van student ons helemaal mee kon nemen naar Berlijn, super! een aardige jongen. Hij zette ons af bij een treinstation en vandaaruit namen we de metro naar centrum en zochten we een hostel waar we nu zitten te wi-fi'en, omdat enkele couchsurfers het af lieten weten :(
Maar piet is alweer aan het zoeken naar nieuuwe adressen. Voor vanavond is dit hostel in ieder geval prima, zometeen nog even de stad bekijken en dan zien we morgen wel verder. We blijven in ieder geval een paar dagen in Berlijn, en de reis is awesome!!
Adios amigo's!!!
Rowan & Piet

• 13 September 2011 - 18:04

Bas Timmer:

hey Rowan!
    klinkt erg vet wat je allemaal meemaakt! Ik blijf je verslagen lezen en veel succes met liften!!!

• 13 September 2011 - 19:40

Lucie Podzimek:

Hallo jongens; het klinkt allemaal erg leuk, jullie avonturen! Veel plezier in Berlijn en hou ons op de hoogte!

• 13 September 2011 - 20:46

Evelyn:

Hoi Rowan,

Gaaf, dat jullie al zo snel in Berlijn zijn. Leuk om je verslag te lezen.
    Pas goed op jezelf en elkaar!
    Slaap lekker.
    Veel plezier in Berlijn!
    Knuffel van ons allemaal!

• 14 September 2011 - 13:46

The Justist:

Leuk! Deze gaat even bij de bookmarks! :D

• 14 September 2011 - 14:36

Knut:

Hey guys! Where are you now? Eddie misses you! Much of luck from Leuve!

• 14 September 2011 - 17:47

Anne:

Haa neef!

Haha klinkt heerlijk tot toe! Wat een geweldige gast die Knut dat jullie lekker bij hem konden blijven tukken! Geniet van berlijn en ben benieuwd wat jullie allemaal verder gaan meemaken;)

Groetjes je nichie Ann

• 16 September 2011 - 07:38

Lucie:

Hallo jongens; laat ons weten hoe het in Berlijn is......Groetjes.

• 16 September 2011 - 19:34

Lowietje:

Hi Knut, You're a hero!

• 18 September 2011 - 08:07

Wolf:

Heey tjappie, al vijf dagen ben je foetsie, standaard zit je al in tjechie of nie? kom binnekort ff chillen dan... et is hier saaaaai. ik had een vet vage droom, maar iemand zei dat ze je nieuwe scooter over zeven maanden naar zuid afrika verschepen, sorry, ik was vergeten dat je naar bangladesh ging :P.
    heey, we chillen snel, veel spass, latass

• 18 September 2011 - 12:32

Ria:

Hoi Rowan,
    De eerste week zit er bijna op voor jullie, had je nog gesmsd maar op jouw oude telefoon, heb nu jouw nieuwe nummer. Hoop dat jullie veel plezier in Berlijn hebben. Ik blijf je volgen Groetjes Ria

• 18 September 2011 - 18:22

Fréderique:

Hi Jongens, mooi om te lezen, wat n' geweldige eerste dag, dit is reizen! Een dag later liep ik langs het Amsterdamrijnkanaal en dacht wat als je een lift kan regelen met een binnenvaart schipper, hoe zou dat zijn? Over de grote rivieren op naar het oosten. Lieve groet Fredje@Mam