Praag - Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu Praag - Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Rowan Podzimek - WaarBenJij.nu

Praag - Bratislava

Door: Rowan Podzimek

Blijf op de hoogte en volg Rowan

04 Oktober 2011 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Matt, de coole kikker, die ons een lift gaf naar Praag was best awesome dus we gingen nog een paar keer met hem chillen. Het eerste hostel was heel erg goed en we hadden eigenlijk gewoon een hotelkamer met bad (!) en alles. De kamer kostte eigenlijk 20 euri maar toen we zeiden dat we naar een goedkopere gingen zoeken kregen we hem voor 14! Dus die avond lekker rustig aan gedaan in die ho(s)tel. De volgende morgen wouden we nog wel blijven maar omdat alles vol zat zochten we toch maar naar een ander hostel, die we uiteindelijk 2 straten verderop vonden. Deze was ook prima behalve het knijsende zeugje die de hele boel bij elkaar brulde. Veel door Praag gelopen maar de stad is op sommige plekken gewoon te toeristisch om leuk te zijn. Die avond nog wel een pub crawl gedaan waarbij we een liegende 'azerbeidzjaanse' meid hadden ontmoet :)
Omdat het de volgende dag erg warm was vroegen we aan de hotelmeneer waar we konden zwemmen en hij wees ons naar een soort van strand/grasveld/camping waar je in het water kon. Helaas konden we het niet zo goed vinden en ging de zon net onder toen we daar aankwamen dus daar zwemmen zat er niet meer in, daarvoor was het toch iets te koud. Toen we terug wilden lopen naar het hostel kwamen we toch nog langs een overdekt zwembad dus die kans wouden we niet laten liggen natuurlijk! En zelfs nog buiten gezwommen ook :)

De volgende morgen vroeg wakker geworden en weer op naar de benzinestations om die liften te scoren! Na ongeveer 3 uur te hebben gelift, en gewacht, kwamen we erachter dat we aan de verkeerde kant van de weg stonden! Uiteindelijk toch chill want hier kwam misschien een auto per 20 minuten, en aan de andere kant wel 20 per minuut ;) En al na zo'n 10minuten hadden we gewoon een lift te pakken naar Brno. De man die ons meenam had zelf ook veel gereisd, naar Rusland, Zuid-Korea, Vietnam en Yemen en had zelf ook gelift van Istanbul naar Praag dus dat was wel awesome. Helaas zette ie ons op de slechtste plek ooit af (misschien zelfs slechter dan Fucking Pirna) dus moesten we daar de tent opzetten en ergens in de bosjes blijven overnachten. Nog een hert gevangen en deze weer goudbruin gebraden, en de volgende morgen weer vroeg op om weer de weg op te gaan. Helaas was de liftplek niet beter geworden en na een gesprek met een Tsjechische gast die zei dat ie een vriend had die naar Slowakije ging (die nooit kwam) wouden we bijna de hoop opgeven. Onze laatste hoop om van die plek af te komen was om een stuk te gaan lopen maar toen we 2 mensen op goed geluk vroegen waar ze naar toegingen gingen ze naar Bratislava! En we mochten mee, Dus we waren op weg!

Aangekomen in Bratislava gingen we naar de camping die best prima was. De wc's en douches waren zeer ranzig (maar toch het meest van de tijd dicht) en de tent sliep voor sommigen onder ons beter dan voor anderen, maar we konden lekker zwemmen in een koud meer en de tram naar centrum Bratislava was dichtbij. Bratislava is een mooi stadje en gelukkig geen kudde blatende toeristen, en toch een burcht! Dus eigenlijk gewoon een prima alternatief voor Praag! Na 3 nachten in de tent geslapen te hebben besloten we voor de laatste nacht Bratislava maar een lekker hostelletje te boeken. Nu boodschappen doen en misschien nog een eland vangen en dan maar zien wat de avond brengt!
bye oskoro sa uvidíme!

• 05 Oktober 2011 - 07:41

Fréderique:

Lieve Jongens,
    Fijn om iets te lezen, Wie schrijft? Wie tekent? Groetjes Fré

• 09 Oktober 2011 - 09:12

Opa En Anne:

Ha die piet! Leuk om je verhalen te volgen! Heb opa aangemeld voor jullie nieuwe blogs, dus die blijft nu ook op de hoogte! Have fun en ik ben benieuwd waar jullie nog allemaal zullen belanden!
    Groetjes Ann & Opa